تفاوت میان ویپ (voip) و سیپ (sip) چیست؟ (بخش دوم)

تفاوت میان ویپ (voip)و سیپ (sip) چیست؟

چرا سيپ (sip) اهمیت دارد؟

پروتکل یک سیستم مجموعه‌ای از قوانین است که پیام‌ها را بین سخت‌افزار مبادله می‌کند. خدمات دیجیتال مدرن از پروتکل‌های زیادی همانند SIP, TCP, HTTP و… استفاده می‌کنند. یک پروتکل دستور و معنای ارتباطات را تعریف می‌کند. برای اینکه یک پروتکل مفید واقع شود فروشندگان مختلف باید برای استفاده از دستگاه‌ها و نرم‌افزارها به توافق برسند. باگذشت زمان، پروتکل‌های زیادی تبدیل به استانداردهای صنعتی می‌شوند زیرا تعداد زیادی از توسعه‌دهندگان از آن استفاده می‌کنند.سیپ (sip) استاندارد صنعتی است که در ویپ (voip) استفاده می‌شود.

Sip تعریف می‌کند که چگونه پیام‌ها بین نقاط پایانی برای تنظیم و مدیریت جلسات چندرسانه‌ای ارسال گردند. درواقع صدا و ویدئو توسط پروتکل‌های دیگر حمل می‌شود. Sip بخش مدیریت تماس‌ها را به عهده دارد. بیشتر سازمان‌ها Sip را انتخاب می‌کنند زیرا از قابلیت همکاری آن مطمئن هستند. شما می‌توانید سخت‌افزار سازگار با sip را خریداری کنید و بدانید که با سیستم شما کار خواهند کرد. شما نباید نگران مسائل سازگاری و یکپارچه‌سازی باشید.

انواع روش‌های به‌کارگیری ويپ (voip)

روش‌های مختلفی برای به‌کارگیری ویپ وجود دارد که شما می‌توانید برای کسب‌وکار خود استفاده کنید. هنگام انتخاب سرویس برای ارتباطات موردنیاز خود نیاز است تمام روش‌های به‌کارگیری را در نظر داشته باشید تا بتوانید بهترین تصمیم را برای کسب‌وکار خود بگیرید. در زیر محبوب‌ترین روش‌های به‌کارگیری ویپ آورده شده است:

میزبانی ويپ (voip)

هنگامی اکثر افراد در مورد voip فکر می‌کنند آن‌ها یک سرویس میزبانی را تصور می‌کنند. در این روش، فروشنده PBX و تمام اجزای مرتبط با آن را مدیریت می‌کند. سرویس‌های تلفن از طریق اینترنت به مشتریان تحویل داده می‌شود.

سرویس‌های میزبانی محبوب هستند زیرا هزینه‌های نگه‌داری و تعمیر را کاهش می‌دهد. شما مجبور نیستید سیستم را مدیریت کنید، سخت‌افزار گران‌قیمت بخرید یا به‌صورت دوره‌ای به‌روزرسانی کنید. سرویس‌های میزبانی برای شروع استفاده بسیار آسان و سریع هستند.
این روش معایبی هم دارد. شما هیچ‌گونه کنترلی بر امنیت، سفارشی‌سازی، ارتقاء ویژگی‌ها و… ندارید. شما باید به فروشنده خود اعتماد بدهید که از ساختار آن‌ها مراقبت می‌کنید. درحالی‌که سرویس‌های میزبانی می‌توانند صورت‌حساب ماهانه تلفن شمارا کاهش دهید، هزینه‌ها درگذشت زمان اضافه می‌شوند.

خطوط انتقال سيپ (sip)

خطوط انتقال سیپ (sip) روشی برای ارائه خدمات تلفن به شرکت‌ها با IP PBX خودشان است. آن خط استاندارد PRI را بین سازمان‌ها و حامل‌های تلفن سنتی جایگزین می‌کند به‌عنوان یک پل بین voip و شبکه تلفن عمومی عمل می‌کند.

ترانک sip خط فیزیکی نیست اما ارتباطی مجازی بین کسب و کار شما و ارائه‌دهنده تلفن اینترنتی است. فروشنده فقط مسئول اتصال و تهیه شماره برای استفاده شماست. شما باید خودتان PBX خود را مدیریت کنید. این به این معناست تیم شما تصمیم می‌گیرد که چه ویژگی‌هایی را فعال و مدیریت کند. شما زمان آپدیت سخت‌افزارها و نرم‌افزارها را کنترل می‌کنید. شما مسئول امنیت و حریم خصوصی داده‌ها هستید.
ترانک sip گران‌تر از سرویس‌های میزبانی هستند. بااین‌حال، آن از طریق تعداد بالای تماس‌های تلفنی می‌تواند در هزینه‌های شما صرفه‌جویی کند. به‌عبارت‌دیگر، ترانک sip بازدهی بهتری نسبت به سرویس میزبانی دارد…

شما باید کدام‌یک را انتخاب کنید؟
بیشتر سرویس‌های میزبانی پروتکل سیپ (sip) را انتخاب می‌کنند؛ بنابراین شما هرکدام از روش‌ها انتخاب کنید sip اجزای اصلی خواهد بود. حال ما می‌توانیم پرسش‌های مرتبط بیشتری را مطرح کنیم voip چیست؟ شما باید سرویس میزبانی انتخاب کنید یا ترانک Sip؟
انتخاب هریک به عامل‌های زیر بستگی دارد:
• نیازمندی‌های شما و کسب‌وکار شما
• بودجه و منابع شما
• در دسترس بودن تخصص داخلی
• ملاحظات بلندمدت

نیازهای کسب‌وکار

یکی از تفاوت‌های اصلی بین سرویس میزبانی و ترانک sip کنترل است. در گزینه اول، شما کنترل کمی بر روی ویژگی‌ها، سفارشی‌سازی، امنیت و… دارید. با ترانک sip شما مسئول همه کارها هستید.
امروزه در بازار هزاران سرویس ویپ (voip) وجود دارد. بیشتر کسب‌وکارها قادر به پیدا کردن فروشنده‌ای هستند که نیازهای آن‌ها را تأمین کند؛ اما اگر یک سرویس میزبانی نتواند نیازهای شمارا برآورده کند ترانک sip انتخاب بعدی شماست.

بودجه

در ترانک sip در درازمدت ارزان‌تر تعریف می‌شود شما برای سرمایه‌گذاری نیاز به پول‌دارید. شما باید IP PBX و اجزای سخت‌افزاری خریداری کنید. برای کسب‌وکارهای کوچک و متوسط دارای هزینه‌های اولیه زیادی هستند.

تخصص

در سرویس میزبانی شما نیاز به یک تیم متخصص برای مدیریت سیستم تلفن ندارید. فروشنده همه کارها را مدیریت می‌کند. یک ارائه‌دهنده‌ی معتبر چندین منبع را برای عیب‌یابی و پشتیبانی خواهد داشت. در ترانک sip شما باید گروه متخصصی داشته باشید که تا بتوانند سیستم تلفن را نگه‌داری و توسعه دهند.

ملاحظات بلندمدت

پتانسیل رشد کسب وکارشما چیست؟ چه تغییراتی را در بلندمدت پیش‌بینی می‌کنید؟ سرویس‌های ویپ (voip) می‌توانند به‌سرعت افزایش یابند؛ اما کسب‌وکار شما نیاز است به‌طور چشم‌گیری تغییر کند، ارائه‌دهنده‌ی فعلی شما شاید قادر به تغییر آن‌ها نباشد.
گسترش نصب ترانک sip شما ممکن است نیاز به سرمایه زیادی داشته باشد؛ اما برای کسب‌وکارهای کوچک در حال رشد کنترل سیستم‌های تلفن منطقی است. هرچه کمتر از آن استفاده کنید هزینه‌های مربوط به هر کاربر یا خط کاهش می‌یابد.

حال که شما با مزایا و معایب ویپ (voip) آشنا شدید راحت‌تر می‌توانید تصمیم بگیرید. قبل از تصمیم‌گیری نیازهای کسب وکارخود، بودجه و عوامل تأثیرگذار دیگر را در نظر داشته باشید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *